tirsdag 12. mai 2009

Himmelske boller:)

Hadde egentlig tenkt meg til byen igår, men pga av regnet så gadd jeg ikke dra med meg snuppene til byen, så vi droppa det å skulle heller dra idag, men det regnet gir seg vist ikke med det første så vi ble hjemme idag også.
Tilbake til saken, siden vi ikke dro til byen igår så bakte vi heller boller, nydelige, luftige og gode boller! :)


Oppskriften:
200 gr margarin
7 dl melk
2 pk tørrgjær
2 dl sukker
2 ts kardemomme
1 ts bakepulver
ca 16 dl hvetemel
evt egg til pensling
Bland alt det tørre i en bolle.
Smelt margarin ha i melk, dette varmes opp til ca 37 gr (fingervarmt)
Alt blandes sammen.
Heves i ca 40 min.
Bakes ut i litt hvetemel.
Ha på plater med bakepapir på.
Heves i ca 30 min.
Blir 30 boller av denne oppskriften.
Stekes i ovnen på 225 gr midt i ovnen.
(Kan også stekes på varmluft)
12-15 min.
Velbekomme;)

1 kommentar:

  1. mmm så herlig- jeg elsker gjærbakst. Hadde selv tenkt å bake boller i dag. Men blir heller vaniljehjerter, så er spent hvordan de blir etterhvert.

    ha en fin dag, skulle gjerne hatt en smaksprøve;O)

    SvarSlett

Hyggelig om du slenger inn en hilsen!
Ha en fin dag;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails