søndag 20. desember 2009

4.Søndag i Advent






Vi tenner fire lys ikveld

og lar dem brenne ned,

for lengsel, glede, håp og fred.

Men mest allikevel for fred,

på denne lille jord

der menneskene bor.




Tenn lys!

Nå stråler alle, de fire lys for ham,

som elsker alt som lever, hver løve og hvert lam.
Tenn lys for himmelkongen som gjeterflokken så.
Nå møtes jord og himmel i barnet lagt på strå.


Der var det 4. lyset allerede tent for mange timer siden.

Syns ikke det er lenge siden jeg begynte og planlegge hvordan jeg skulle pynte adventsstaken.













Nå er det jo bare 4 dager igjen til julaften,
2 dager til jeg og mine små tar juleferie, min kjære må jobbe på lillejulaften også.


Vi har et NYDELIG julevær ute, snø og 5 kuldegrader.
Er viste spådd lignende vær til over nyttår, håper det stemmer!




































Det meste av julepynt har nå kommet på plass.











Treet står ute i garasjen å venter på å få komme innomhus.









Eneste jeg tenkte å kjøpe er en eller to julestjerner til.

Også er jeg på jakt etter et litt julete "pyntebånd"
som er rødt og hvitt/beige/lin
rutete eller stripete.


Har vært innom de fleste butikkene som jeg kan tenke har noe sånt, men ikke funnet noe enda, er bare rødt silkebånd eller blondebånd, sisnevnte har jeg allerede, men vil ikke ha mer av det.
















Så jeg har 1 alternativ til, eller 2 faktisk når jeg tenker meg om.
Så skal se om jeg ikke lurer meg ut en tur på leting imårra når jeg er på jobb:)


















Så....wish me luck!!
Kunne jo selfølgelig har bestilt fra panduro eller stoff og stil, men er vel litt i seneste laget nå:P


















Ellers så har vel denne dagen vært som de fleste søndagene, sløving, vært ute og lekt i snøen med våre små:)





Har gjort unna julevasken,
det vil si vaske badene(badet, doet og vaskerommet)
og vaske over gulvene i resten av huset, mangler bare gangen nede nå:)


Er julefilm på tv som jeg tenkte å se, men ble sittende her istedet, Santa Claus går på tv2 filmkanalen, så koselig julefilm skal du lete lenge etter.














"Utsikten" fra kjøkkenvinduet vårt, er litt mere snø nå:)



Har fått rød sløyfe på lyskula mi!











Engler som min kjære har kjøpt på jobb (Byggmakker)
Jeg fikk mms fra han med bilde av de og om jeg hadde lyst på sånne, så søte, den ene holder for øynene den andre før ørene og den tredje for munnen, den ser dere bilde av litt lengre opp:)




Enda flere engler

Stjernekransen, som vi har kjøpt på netthandelen,
mangler en rød sløyfe kanskje?




















Prøvd meg på litt flere serviettlys:)
Nå med rød blondpynt.

































Så til slutt....
Inngangsdøra vår,
med kransen som vi har hatt i 3 år.















Med litt fornyelse i år da:)
















Ny pynt på, bortsett fra de røde stjerne som har vært der hele tiden!
















Ha en fortsatt fin søndagskveld!
Jeg sitter å ser på 4 adventslys som ikke er så veldig "pene" de renner, er skjeive, blafrer osv.
Men søte er de fordet:)
Klem

1 kommentar:

  1. Så sant, så sant...tiden fyker avgårde....alt skal skje nå før jul, så det går jo så fort....utrolig mange fine detaljer hos deg!

    SvarSlett

Hyggelig om du slenger inn en hilsen!
Ha en fin dag;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails