tirsdag 22. januar 2013

Foccacia:)

Godt nyttår alle sammen!
Har vært litt fraværende her i år, men dagene flyr fra meg:)
Håper jeg kommer sterkere tilbake!

Kan jo fortelle at vi har noen prosjekter som snart blir gjort noe med!
Bl.a: bokhylle og saccosekk!

Men først må jeg skryte av den fantastiske foccaciaen jeg lagde igår!
Fikk oppskrift fra en kollega for en god stund siden, så nå var det på tide å teste den ut;)
God og luftig ble den!
Anbefales!





Oppskrift på foccacia:
1 pk gjær
5 dl vann
1 ss sukker
2 ts salt
1/2 dl olje
12-13 dl hvetemel
1ts flaksalt

Bland det tørre ha så i fingervarmt vann og olje. Eltes godt. Heves til dobbel str.
Smør langpanne med olje ( jeg brukte matpapir også i forma)
Ha i deigen, trykk den utover, lag mange hull/ groper med fingrene.
Ha så på olje og salt evt annet krydder!

Jeg brukte pesto og rosmarin på hver sin halvdel.
Etterheves i 30 - 40 min.

Stekes midt i ovnen på 200 gr i ca 25 min.

Lykke til!

Og til slutt ett bilde av meg ( som har testa krølltanga jeg har kjøpt fra lillesøster ,eller har jo ikke betalt den enda da :p) og Tilde-mor:))



( bilde ble ikke det beste, men av ca 20 forsøk så vant dette.. Haha)
Ha en fin dag folkens!

- Postet gjennom BlogPress fra min iPhone

4 kommentarer:

  1. Foccacian såg vældi go ut :) Mæn du ha jo glømt oliven ;)

    Fine krølls! Ja, du har væll kontonr mett, såe... ;D

    SvarSlett
  2. E ingen fan a oliven... Ja krøllsn va ikje så værst, de førsvant fort då sian e ikje hadde nåkko i di:/ har kontonr ja;)) klæm

    SvarSlett
  3. Foccaian va nydele,trur e må prøv å lag den ;) Du kledde krøller;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja no træng du jo ikje spørr etter oppskreftæ før den finn du jo her ;) ja næstn så e vurdere permanent;p

      Slett

Hyggelig om du slenger inn en hilsen!
Ha en fin dag;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails