mandag 9. februar 2009

Skattekista mi..uten innhold

Kista mi som jeg har arva fra mamma,
hun har arva den fra sin pappa, min morfar eller far som jeg kalte han,
han brukte den da han reiste til Lofoten på fiske,
for å ha tingene sine i.
Lofotkiste kalles det;)
Han hadde fått den av noen, men hvem vet jeg ikke,
så hvor gammel den er vet jeg heller ikke..
Men hadde vært gøy å funnet ut litt da:)
Da mamma fikk den var den brunmalt (hadde vist også vært blå)
Hun pussa den, så den ble trehvit, men jeg har jo selfølgelig malt den HVIT!
Glemte jo selfølgelig å ta før bilder, men her er bilder etter ett strøk med grunning.












Etterbilder


Litt skeiv i lokket, er jo sjarm i seg selv

nøkkelhull


masse hull i lokket, tror det har vært en lås der

lot håndtaket være rustent jeg

som dere ser har jeg enda ikke noe i kista

vet ikke helt hva jeg skal gjemme i den

en skatt kanskje....noen tips?

4 kommentarer:

  1. Så flott kiste du har fått deg!

    Morsomt med gamle ting ;-)

    SvarSlett
  2. Den var skikkeli fin!!!
    Virkeli sjarmerende.

    :)

    SvarSlett
  3. ÅÅ, nydelig!! Heldig du er som fikk en slik altså! Jeg vil og ha kiste, hehe :)
    Hva med oppbevaring av pledd, puter? Ting du liker men helst ikke vil ha fremme hele tiden? Masse mulighter, det er jo stor plass i den.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  4. ja er veldig god plass i den..
    blir vel enten pledd og puter eller kanskje lekene til snuppene:)

    SvarSlett

Hyggelig om du slenger inn en hilsen!
Ha en fin dag;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails