lørdag 27. april 2013

Monika i Friends, besøk og grilling!


Jeg var i byen en tur idag,
Helt alene...
Rart men deilig å ikke ha noen hengende på slep:p

Men til poenget!

Jeg kjøpte nytt kost og støvbrett fordi det vi har hadde knukket, litt kjedelig med lang kost og ingen skaft på brettet...
Det var jo så fint, beige med hvite stjerner på!
Hadde ikke lyst på "sånt blått" som de har på rema/ byggmakker:p



Men var heldig å fant dette, å det passer jo perfekt inn her! JA jeg er nøye på sånt :P
(Beklager dårlig bilde)
På BIG, å betalte ingenting for det;)
Kjekt med gavekort som har gjemt seg i pengeboka siden jul!

Apropo Monika i friends...
Jentene satt ved spisebordet å tegna og koste seg, i det jeg titta under bordet og oppdaget matrester der fra middagen!
Sa høyt! ( med tullestemme)
Hvem er det som har grisa sånn her??
Å før jeg fikk svar på hvem "synderen" var så jubla jeg ut: ( lykkelig!)
Da får jeg jo brukt nykosten min!!
Hehe snakk om:p
Mens jeg da lykkelig kostet opp matrester fra gulvet konkluderte jeg og jentene oss frem til at det var sikkert onkel ( min lillebror/Pål-Steffen) som hadde grisa!
Greit å ha noen å skylde på, noe som er veldig lett å gjøre med de som ikke er tilstede;)

Så hinta jeg frem til min kjære om jeg minna han om noen der jeg stod overlykkelig og kosta gulvet??
Var helt sikker på at han kom til å nevne Monika... Men det gjorde han ikke (han mener nemlig det noen ganger, av en eller annen grunn??!!) skjønner ikke?!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Grunnen til at jeg egentlig dro til byen var at de hadde 50% på favorittbuksa mi på Best Woman!
Her ser dere de jeg kjøpe, den i "jeansfargen" er mamma sin, hun var å prøvde den igår, sånn at hun var sikkert på at den skulle passe :)
Lurt!

Så det ble 3 nye bukser på meg, det gjorde seg, siden de jeg har fra før er "LITT" utvaska og har blitt for store?!
Og hva er det?! Jo det er bra, har blitt litt påvirka av disse bloggene:
Har ikke vært like "nazi" som dem, men det har hjulpet meg mye på veien :)
Så 6 kg er nå borte..
Hvor mange cm vet jeg ikke, for jeg glemte helt av å måle meg da jeg starta, men merker det jo på klærne..
Å en buksestr ned er jo kjekt!

Å det feirer vi da med kake:P
Hehe...
Har smakt ett stykke, å håper jeg holder meg med det!
Måtte bare bake til helga og grunnen var at jeg hadde lyst til å prøve å pynte med "roser"
Ble litt påvirka av ei på barselgruppa som serverte sjokiskake med sånn topping forrige fredag!


Ble da sånn bob-bob den pynten, men øvelse gjør mester (som jeg pleier og si til eldstejenta når hun hyler i vei for å ikke få til det hun såvidt har prøvd på :p)


God var den ivertfall...mektig god!



Godt vi fikk besøk av onkel/lillebror til å hjelpe oss å smake på kaka:)


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Noe som er kjekt med å ha barn fra før, altså eldre søsken til Tilde på snart 9 mnd'er, er jo det å han den "lekebutikken" på mørkloftet!
Så jeg var oppe der og henta klosser og andre "bygge-leker"


For det er jo så gøy å få rive ned, når storesøster  bygger.....


Hun var snar å fyke avgårde når jeg slapp henne!


Storesøstrene syns det er gøyere med lillesøster som er med å leker:)


Men da Tilde Karine ble lagt på lading ute i vogna så var ikke onkel sein....


hehe....arti førr ongan!!


Men lurer på en ting:
Hva skal man med klatrestativ når vi har en onkel å klatre på :)





Igår sjekka vi været angående dagens middag, så vi bestemte oss for å grille!
Men da vi sto opp idag å titta ut vinduet så hadde det blitt hvitt på bakken igjen...
Da ble den ene mer "fornøyd" enn den andre..
det var da jeg tenkte "jegerikkeværsykjegerikkeværsykjegerikkeværsyk"


Men har vi bestemt oss for å grille så blir det grilling!
Årets første (hvis vi ser bort fra de gangene vi har vært på tur å grilla pølse på bål)
Så grillmesteren måtte også på bloggen :)

Ble ett langt innlegg for en gangs skyld :)
Takk for en koselig dag!
Ha en fin kveld:)
Litt godis i skåla har vi... koser meg når det er lørdag :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hyggelig om du slenger inn en hilsen!
Ha en fin dag;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails